Subject: mój wkład do dzisiejszego spotkania, faktura
From: [email-masked]
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 31 Jul 2012 08:28:17 +0200

Hej,

Zapoznałem się ze specyfikacjami i dokumentacją którą na Sharepoint 
znalazłem, "przetrawiłem" i przesyłam moje luźne notatki z sugestiami 
rozwiązań które wg. mnie możemy wykorzystać aby zaimplementować 
funkcjonalności przy wdrożeniu dla Anina (chyba tak się nazywa ten 
klient).

Przepraszam za format ale na tym etapie to jedynie sugestie, nie było 
chyba sensu żeby się rozpisywać - w języku angielskim bo tak mi się 
szybciej pisze i wyszukuje (w j. polskim zazwyczaj niestety nie ma aż 
tyle info na te tematy).

Tam gdzie dotyczyło to konkretnej pozycji ze specyfikacji "20120712 - 
ZnakSpr 15 2012 Zał Nr 3 do SIWZ Wymagania", zawarłem jej numer w 
nawiasie, część dotyczyła więcej niż jednej a przy części pominąłem 
numer wymagania którego dotyczy.

1. *Security*
Suggestion: In order to allow for e.g. dynamic roles (i.e. instead of 
pre-defined roles), modify the existing voter based mechanism to use 
Spring Security 3 expression-language based authorization
More info:
  http://refcardz.dzone.com/refcardz/expression-based-authorization

2. *Reporting*
Suggestion: implement using JasperReports and/or BIRT

3. *Audit logging*
Suggestion: implement via Hibernate Interceptor
More info:
  https://community.jboss.org/wiki/AuditLogging
  
http://www.mkyong.com/hibernate/hibernate-interceptor-example-audit-log/
  
http://forum.springsource.org/showthread.php?10512-Hibernate-Interceptor-and-Audit-Logging-with-Spring
  http://rockycode.com/blog/audit-history-hibernate-interceptor/

4. *Encryption of persisted data*
Suggestion: implement via custom Hibernate UserType
More info:
  http://blog.buberel.org/2008/06/transparent-dat.html
  
http://stackoverflow.com/questions/1487439/hibernate-encryption-of-database-completely-transparent-to-application
  
https://community.jboss.org/wiki/SecurityTransparentEncryptionOfPersistedDatawithJasyptUserTypes?_sscc=t

5. *Monitoring* (#99)
Suggestion: implement via JMX

6. *Data integration* (#238)
Suggestion: implement via ESB (Enterprise Service Bus)
More info:
  
http://www.businessintelligencecentre.com/intelligence/images/stories/Data%20Integration%20Approaches.pdf
  http://www.fromdev.com/2012/03/7-excellent-open-source-enterprise.html
  
http://labs.safelayer.com/en/technology/articles/361-applications-integration-via-an-enterprise-service-bus

7. *AOP*
Suggestion: refactor chosen cross-cutting functionalities into aspects
More info:
  http://www.google.pl/#q=java+refactoring+into+aspects
  http://ctp.di.fct.unl.pt/~mpm/MonteiroFernandes_iConcept.pdf 
("Aspect-oriented Refactoring of Java Programs")

8. *Modularity*
Suggestion: implement using OSGi standard instead of the custom 
solution?
More info:
  
http://ralfzahn.wordpress.com/2011/06/28/some-thoughts-about-osgi-and-java-ee-6/
  
https://vaadin.com/wiki/-/wiki/Main/Creating%20a%20Modular%20Vaadin%20Application%20with%20OSGi
  http://www.springsource.org/osgi/

I od razu przepraszam że tak skaczę z tematami, ale ta sprawa jest dla 
mnie bardzo ważna. W załączniku przesyłam fakturę za te ostatnie 7 dni i 
proszę o wyrozumiałość gdyż sytuacja o której wspominałem wtedy (którą 
motywowałem potrzebę zaliczki) nie zmieni się jeszcze przez kilka 
tygodni (przynajmniej do wypłaty za sierpień), tzn. zajmie mi jeszcze 
trochę czasu żeby "wyjść na prostą" z finansami; na dzień dzisiejszy nie 
mam środków a kwota na którą wystawiona jest bieżąca faktura (za 7 dni 
pracy) na pewno nie wystarczy mi do końca sierpnia na życie, zwłaszcza 
po odliczeniu tego 1000 PLN. Dlatego dwie OGROMNE prośby: (1) aby 
płatność wyszła jeszcze dziś (tak abym miał kasę jutro najpóźniej) i (2) 
aby kwota zaliczki została owszem uwzględniona na tej fakturze ale żebym 
mógł wystawić Wam kolejną w tym czy następnym tygodniu, tak abym do 
końca sierpnia mógł mieć spokojną głowę a nie martwić się znów o te 
sprawy.

Będę na miejscu w biurze do póltórej godziny, na pewno na spotkaniu 
będę.

Dziękuję i pozdrawiam,
Michał