Subject: Mirków - wynajem i kwestie do wyjaśnienia
From: Michal H Siemaszko <[email-masked]>
To: [email-masked]
Date: Wed, 27 Jul 2011 01:53:05 +0200

Panie Piotrze,

Przesyłam listę spraw o których wczoraj (poniedziałek) rozmawialiśmy 
oraz wspomniane dokumenty.

1. Podpisanie umowy i kilkakrotne próby kontaktowania się z Panem.

Wczorajsze wejście do mieszkania tłumaczył Pan tym, że myślał Pan że 
coś mi się stało a wystarczyło przecież zadzwonić na telefon. Następnie 
domagał się Pan pieniędzy a przecież 550 PLN zapłaciłem Panu w dniu 
podpisania umowy; kaucji na szczęście nie zapłaciłem gdyż, jak Pan już 
wie, jest cała lista spraw który wyszły przez te niecałe 2 tygodnie od 
daty podpisania naszej umowy - mimo tego że kilkakrotnie wcześniej 
chciałem zapłacić. Po ostatnich deszczach i kapaniu z sufitu w pokoju 
oraz wtargnięciu do mieszkania bez uprzedzenia, nie miałbym przecież jak 
wyegzekwować tych spraw.

Podsumowując:

  - umowę podpisaliśmy 13 lipca (jutro minie 14 dni) a mieszkam tu od 15 
lipca (jutro minie 11 dni); w dniu podpisania umowy zapłaciłem Panu 550 
PLN i ustaliliśmy że w dniu wprowadzki przekaże Panu kolejne 300 PLN

  - w dzień wprowadzki (15 lipca), dzwoniłem do Pana chcąc się rozliczyć

  - od tego czasu do wczoraj (poniedziałek), byłem u Pana na dole 
przynajmniej 3 razy - pukałem, itd. - nie zastałem Pana za każdym razem

  - ostatni raz pytałem o Pana w zeszłą sobotę Państwa którzy tu 
mieszkają - zostałem poinformowany że wraca Pan w niedzielę wieczór

  - numer telefonu do mnie Pan posiada - nie dzwonił Pan ani razu, 
wczoraj przed wejściem do mieszkania również nie dostałem telefonu 
wcześniej od Pana

2. Sprawy które ustaliliśmy przy podpisywaniu umowy.

  - pralka będzie podłączona i dostępna nawet pod Pana nieobecność

  - klucz do pierwszych drzwi zostanie dostarczony (przy podpisywaniu 
umowy, nie było mowy o kosztach dodatkowych - wczoraj, nagle się 
okazało, że zamek trzeba kupić albo klucze dorobić na mój koszt - to 
akurat nie byłyby duże koszty, ale co innego ustalaliśmy) - TA SPRAWA 
ZOSTAŁA ZAŁATWIONA, JAKO ŻE DOSTARCZYŁ MI PAN KLUCZ DZISIAJ .. JEDNA 
SPRAWA JUŻ W TAKIM RAZIE "Z GŁOWY"

  - możliwość korzystania z internetu - do skonfigurowania przeze mnie w 
najbliższym czasie

3. Sprawy który się pozbierały (czyli to co ustalaliśmy przy 
podpisywaniu umowy plus to co "wyszło" w między czasie) przez te 10+ dni 
do wczoraj, kiedy mieliśmy w końcu okazję o nich porozmawiać.

  - odpowiednie zabezpieczenie mieszkania - tzn. jedne i drugie drzwi 
wejściowe zabezpieczone odpowiednio:
    * klucz do pierwszych drzwi - PRZEKAZAŁ MI GO PAN DZIŚ (wtorek), TA 
SPRAWA JEST JUŻ ZAŁATWIONA
    * zamek odpowiednio zamontowany w drugich drzwiach (jest 
niedokręcony, brakuje śruby, co zauważyłem kilka dni po przeprowadzce 
dopiero)

  - dostęp do pralki, nawet pod Pana nieobecność

  - butla z gazem jest ale przy odkręceniu kurka mimo tego że "syczy", 
nie zapala się - jest do sprawdzenia

  - cieknący dach - zacieki na suficie po ostatnich deszczach, woda 
zaczęła by kapać na moje rzeczy gdybym nie przetarł ręcznikiem 
papierowym - przy kolejnych deszczach będzie to samo albo jeszcze gorzej 
bo zaciek się powiększa od kilku dni

  - chciał Pan wczoraj (poniedziałek) wejść do mieszkania - umawialiśmy 
się że będzie Pan dzwonił do mnie na telefon zanim wejdzie do mieszkania 
- wczoraj akurat spałem i obudziło mnie głośne pukanie później 
przekręcanie klucza - wspomniałem o tym również podczas naszej rozmowy 
wczoraj, coś takiego nie może mieć więcej miejsca

  - potrzebuje wystawić kilka mebli z mieszkania z racji braku miejsca 
na dalsze rozpakowanie się (co dopiero zrobię gdy wszystkie te sprawy 
zostaną załatwione); chodzi mi o stolik szklany (wyniosłem już), 
szafeczkę z szufladami, szafkę "podłużną" - pytanie gdzie mam je zanieść?

  - dostęp do internetu - będę potrzebował ok. 1-2 godzin maksymalnie 
żeby to skonfigurować, niestety nie wiem czy w tym tygodniu zdąrze bo 
mam bardzo dużo pracy

4. Rozliczenia i nowa umowa.

Jak wspominałem przy naszej rozmowie w poniedziałek, sprawy które się 
nawarstwiły przez ten czas (wymienione w punkcie 3 - to są dla mnie 
podstawowe kwestie ze względu na zbliżające się wyjazdy, charakter mojej 
pracy i, jak się okazało, częstą Pana nieobecność) oraz, przede 
wszystkim, ten cieknący dach, były powodem że zacząłem się rozglądać za 
czymś innym i m.in. wstrzymałem dalsze rozpakowywanie.

Wymienione sprawy są wystarczającym powodem, ale po poniedziałkowym 
wtargnięciu do mieszkania bez wcześniejszego uprzedzenia mnie, mam 
wszelkie podstawy aby zerwać zawartą umowę bez zachowania okresu 
wypowiedzenia.

Wierzę, że nasza poniedziałkowa rozmowa wyjaśniła Panu moje stanowisko. 
Ten mail jest przede wszystkim w celu zebrania wszystkich tych spraw w 
jednym miejscu i przekazania ich Panu w formie pisemnej. Jeśli mamy 
jasność już na 100% i pozostałe kwestie zostaną załatwione -- jak na 
razie sprawa klucza do pierwszych drzwi jest już załatwiona a sprawa 
internetu jest do skonfigurowania przeze mnie, pozostają więc: (1) 
dostęp do pralki pod Pana nieobecność, (2) dach cieknący, (3) 
zabezpieczenie odpowiednie drugich drzwi oraz (4) sprawdzenie instalacji 
gazowej (butla wiem że jest do napełnienia przeze mnie, ale butla 
obecnie jest podłączona i wydaje się być napełniona, a ja się nie znam 
na sprawdzaniu jakości podłączenia czy szczelności instalacji, nie jest 
to też w mojej gestii) -- będę chciał się spotkać, przepisać naszą umowę 
z 13 lipca i rozliczyć się z Panem wtedy. Niektóre zapisy w umowie 
zachowamy z poprzedniej umowy, uzupełnimy ją również o nowe zapisy, t.j.:

  - wynajem od 13 lipca (tak jak faktycznie miało miejsce)

  - na czas nieokreślony, BEZ MINIMUM, wypowiedzenie 30 dni oczywiście 
(z racji tego co miało miejsce, nie mogę się deklarować na wynajem na 3 
miesiące z góry)

  - rozliczenia do 15 danego miesiąca (czyli, ta kwota którą Panu 
zapłaciłem przy podpisaniu umowy użyczenia 13 lipca, jest 
kwotą pokrywającą czas wynajmu mieszkania do 13 sierpnia)

  - wysokość kaucji - w ogłoszeniu wspominał Pan że jest "do 
uzgodnienia", podczas poniedziałkowej rozmowy uściślił Pan że jest to 
jednak kwota 550 PLN - kwota ta zostanie zapłacona w całości w dniu 
podpisywania nowej umowy

Dziękuję za Pana zrozumienie i proszę o telefon lub email gdy tylko 
wspomniane sprawy będą załatwione i będzie Pan gotowy się spotkać. Mój 
numer telefonu, na wszelki wypadek jeszcze raz, to: 792 287 244

Pozdrawiam,
Michał Siemaszko

---

Linki do oryginałów załączonych dokumentów:

  - 
http://wroclaw.gumtree.pl/c-Nieruchomosci-dom-mieszkanie-wynajme-prywatne-wlasciciele-mieszkan-Mieszkanie-do-wynajecia-w-Mirkowie-W0QQAdIdZ294955117

  - http://www.morizon.pl/pages/prawa-i-obowiazki-wynajmujacego-i-najemcy

  - 
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Chce-wynajac-swoje-mieszkanie-wlasnosciowe-nie-na--4_3_151.html#

  - 
http://nieruchomosci.wieszjak.pl/najem/100531,Umowa-najmu--a-umowa-uzyczenia.html