Subject: Sprawa pożyczki - opis sytuacji
From: mhs <[email-masked]>
To: marysia stojek <[email-masked]>
Date: Wed, 28 Jan 2009 17:53:52 +0100

- wg. umowy, pożyczka była udzielona do 01.08.2008, częściowo została
spłacona i na dzień 1.08.2008 pozostało 50 000 PLN

 - w między czasie, wartość pieniądza spadła o 50% (uśrednione, na
przykładzie stosunku PLN do EUR, USD i czystego złota, wg. danych na
dzień 28.01.2008)

 - zaalarmowani sytuacją, wielokrotnie przez ostatnie kilka miesięcy
prosiliśmy o wyznaczenie terminu rozmowy w celu przedyskutowania jak
pozostała część długu może zostać zainwestowana aby odrobić straty i
pracować długoterminowo -- niestety, bezskutecznie

 - w takiej sytuacji, wydaje się że jedyne co pozostało aby
zabezpieczyć oryginalną wartość pożyczki przed inflacją to ustalenie
waloryzacji umownej

 - dla przykładu, oto jak w okresie od dnia przeterminowania pożyczki
(01.08.2008) wartość PLN spadła:
   * 36% spadek wartości PLN w stosunku do EUR (stan na dzień 28.01.2008)
   * 57% spadek wartości PLN w stosunku do USD (stan na dzień 27.01.2008)
   * 57% spadek wartości PLN w stosunku do czystego złota (stan na dzień
28.01.2008)

 - idąc naprzeciw, zaproponowałem wysokość długu wyrażona w PLN zamienić
na równowartość w EUR, wg. kursu z dnia 01.08.2008 (dnia
przeterminowania dotychczasowej pożyczki)